Miért nehéz közlekedni Budapesten? Szerintetek ezért!

Oszd meg másokkal!

Desktop
(fotó: ittlakunk.hu)
(fotó: ittlakunk.hu)

Autós körökben általános vélemény, hogy Budapest nehezen átjárható, kész káosz a közlekedés. Az utak rosszak, a lámpák hangolása szintén, parkoló sehol. Reggel és este mindenhol dugó, éjszaka a főbb utakat versenypályának használják. Facebook-oldalainkon azt kértük, írjátok meg, lakóhelyeteken mi okozza a legfőbb közlekedési problémát. A válaszokat összegyűjtve alább olvashatjátok. Ha van még észrevételetek, írjátok meg bátran!

Budapest belső része (I., II. belső része, V., VI., VII., VIII., a IX., a XI. és XII. belső része)

  • Hegyalja út - Erzsébet híd - Szabad sajtó út - Kossuth Lajos utca tengely - sosem volt egyszerű arra közlekedni, most nehezbítve van a híd mindkét oldalán a távfűtés-vezeték miatti zárásokkal, terelésekkel. A pesti hídfőnél a munkák elméletben 2019. március 31-ig tartanak. 
  • A várból kijutni a Palota út felé sem könnyű, állandó a torlódás.
  • A lezárt Hadnagy utcában a távhővezetékkel jövő nyárra lesznek készen.
  • A Lövőház utca és környékén a parkolóhelyet keresgélők, rossz helyen megállók miatt  van torlódás, a progamokra, vásárolni igyekvők parkolnak az utcán, akik ott laknak, keringenek egy üres helyért.
  • Lezárták a Reáltanoda utcát a Ferencziek terétől a Szép utcáig, valamint a Magyar utcát a Reáltanoda utca és a Henszlmann Imre utca között közműépítés miatt. Lezárták a Ferenczy István utcát a Múzeum körúttól a Magyar utcáig, a Károlyi István utca felől a Magyar utcánál zsákutca lett. Ha nem is pont ez a korlátozás, de a belváros ezen részének átépítése előreláthatólag december 20-ig tart a BKK szerint.
  • Az Arany János utcában az Október 6. utcától a Bajcsy-Zsilinszky útig csak egy szűkített sáv járható építkezés miatt. Ez 2020-ra lesz kész.
  • Dohány-Kertész sarok, napközben a Kertészből a Körútra fordulók (azaz aki sorbanállnak, mert a teli nagykörútra nem lehet kikanyarodni) elállják kereszben a Dohány u egyenesét.
  • A Dohány utcai kétoldali parkolás, ami miatt a troli mindig fennakad.
  • A trolikat átfűzték a Dohány - Rottenbillernél jobbra fordulósra - a Keletihez futnak be, de ebben a kereszteződésben a zebrát célszerű lenne átteni emiatt a bal oldalra, javasoltátok. Ugyanis a troli lassan fordul kis ívben jobbra a Rottenbillerre, és mindig megáll a zebra gyalogosok miatt - ezaltal beakad, illetve 3 troli gyűlik ott össze, rendszeresen 3-4 zöldön vergődik át a trolibusz.
  • Wesselényi utca (már a Dembinszkytől) a Körútig.
  • Izabella utca, a Podmaniczkytól (igazából a Ferdinánd felüljárótól) a Király u.-ig.
  • A Rottenbiller teljes hossza oda-vissza. Ezek végig állnak reggel és délutánonként. 
  • A Wesselényi folyamatosan "bedugul", amióta megfordították a forgalmat a Kazinczy utcában. 
  • Blahánál a Rákóczi út - Nagydiófa visszafordító: ahol is a Dohány utcába lehet fordulni. A Rákóczin az autók tömött sorban állnak, az autók így nem tudnak átjutni rajta a Nagydiófa utcába.
  • Sokan fájlalják a kis utcák egyirányúsítását, irányuk időnkénti megváltozását, úgy érzékelik, hogy, noha az volt a célja, nem csillapítja az áthaladó forgalmat.
  • Szimpla Ábelnek még mindig hiányzik a zebra a Rákóczi úton, a Kazinczy magasságában.
  • Nem csak a kis utcákban, a körúton is eszméletlen torlódást tudnak okozni a random pakoló és parkoló autók (+ taxi bárhol képes megállni utast fizettetni, várni, mutatja sokatok tapasztalata) -, pedig erre valahol van KRESZ-szabály.
  • Keleti pályaudvar: "Aki a Keletinél a forgalmat megálmodta, soha életében nem vezetett még. A Rákóczi út végétől a Dózsa György útig az az útszakasz egy agyrém, 500 méteren van vagy 8-10 lámpa, meg egy sáv a gépkocsiknak, plusz a buszsáv, ami megszünik. Az ott egy rémálom, és így a Thököly is, már a Hungáriától" - írta olvasónk. (fotó: ittlakunk.hu)
  • Nagymező utca (főként az Andrássy és a Király utca között): Rendszeresen parkolnak az úton. Olvasónk szerint 8 és 17 óra között engedni kéne a forgalmat a Nagymező utcán a "behajtani tilos részen" is. 
  • Operaháznál: a Lázár utcát lezárták a Hajós és a Dalszínház utca között, a Dalszínház utcát meg a Lázár és a Révay utca között, közben a Bajcsy köz egyirányú a Lázár utca felé.
  • Leonardo da Vinci utca: "lehetelen rajta végighajtani" - de olvasónk szerint a Corvin negyed összes utcája ilyen. 
  • Fiumei út: Itt ugye a tervek szerint december 15-éig folynak a sínpálya felújítási munkái, amik miatt mindkét irányba csak egy sáv járható, gyakorlatilag egész nap nagyon lassú a haladás. 
  • Asztalos Sándor út: jelenleg egyirányú, a tervek szerint november végével visszaáll a régi rend. 
  • Soroksári út: a Kvassay Jenő út és a Hentes utca között zárva a buszsáv, ez gyakran torlódást okoz.
  • Vajda Péter utca: közműépítés miatt lezártak egy sávot a Fertő utcánál, felváltva engedik a forgalmat, ami ettől belassul.
  • Az Allée környékén a parkolóhelyet keresgélők, rossz helyen megállók miatt  van torlódás, a progamokra, vásárolni igyekvők parkolnak az utcán, akik ott laknak, keringenek egy üres helyért.

Észak-Pest (IV., XV., XIII., XIV. kerületek)

  • Dózsa György út: Jó hír, hogy a Dózsa György úton a Kispest-Angyalföld távhővezeték kiépítésének első jelentős szakasza a befejezéséhez közeledik. Az út XIV. kerületi szakaszát november végén tudják átadni a teljes forgalomnak, a XIII. kerületi szakaszon, a Lehel utcánál pedig december közepén fejezik be a munkálatokat. 
  • Váci út: Az amúgy is forgalmas úton a metrófelújítás okoz még nagyobb dugót. Bár a BKK korábban azt mondta, novemberig lesz buszsáv kijelölve a metrópótló buszok számára, most úgy tűnik, ez az időpont tavaszra fog tolódni, mert lassabban halad a felújítás, mint tervezték.
  • Stefánia - Thököly út kereszteződés: Egy sávra szűkül az út, a Keleti pályaudvar dugója már itt elkezdődik. Rendszeresen áll a forgalom a város felé.
  • Árpád út (Újpest): Ez is egy zsúfolt útszakasz, a XV. kerületből és az agglomerációból is itt járnak az autósok a város felé, most valószínűleg a karácsonyi bevásárlás miatt lassult le a megszokottnál is jobban a közlekedés: az újpalotai üzletházak - Pólus, Ázsia Center - óriási autós tömeget vonzanak már novembertől. 
  • Szentmihályi út: A sok lámpa erősen lassítja a közlekedést, ráadásul gyakori a koccanásos baleset az úton; karácsonyhoz közeledve az Árpád út és az agglomeráció felől bevásárlók tömege lepi el az utat az újpalotai üzletházak felé. Újpalotáról az autópálya felé szintén nagy a forgalom, az agglomerációba illetve a fóti, Dunakeszi üzletházakba délután nagyon lassan lehet eljutni a Szentmihályi út felől.
  • Kolozsvár utcai piac a XV. kerületben: Veszélyes kereszteződés, gyakori a baleset, nehéz átjutni a kereszteződésen.
  • Rákospalotai határút/Késmárk utca: Zsúfolt kereszteződés, itt próbálják meg az autósok kikerülni/levágni a Csömöri út álló forgalmát. A kanyarban nehéz a nagy ívű balra fordulás a stop tábla miatt. 

Kelet-Pest (XVI., XVII., X. kerületek)

  • Kőbányai út: Mindkét oldalon 1 sávra van szűkitve, egérút nem igazán van - írta olvasónk.
  • Gyógyszergyári út: Az autósok itt próbálják kikerülni a Kerepesi utat, így a családi házas övezetben a sok autó megnehezíti az ott lakók közlekedését.
  • Kőér utcai vasúti átjáró: Gyakran lezáráják felújítás miatt, de ettől függetlenül is nehéz átjutni az átjárón, nem egérút ugyan, de a Sibrik felüljáró felé lehet kerülni olvasónk szerint.

Dél-Pest (XVIII., XIX., XX., XXI., XXIII. kerületek)

XVIII. kerület

  • A pestszentlőrinci Béke téri forgalomtorlódás elkerülhető lehetne, ha a lámpánál jobbra forduló sávok lennének. Ez minimális költségből megoldható lenne. Ez máshol is sokat segítene - írta olvasónk.
  • Az Üllői út XVIII.-XIX. kerületi részén a belváros felé a vasúti átjárótól (Fáy utca) nagyon rossz a helyzet. Valószínűleg a Vak Bottyán utca feltúrása miatt, mert a Határ út irányába menő forgalmat emiatt az Üllői útra terelték és reggel odáig visszatorlódik.

XIX. kerület

  • Az Üllői út Lőrincről befelé. A sok lámpa mindig mindenkit megfog, és nem lehet haladni.
  • Nádasdy utca reggelente befelé.
  • Vas Gereben - József Attila utca sarok.
  • Nefelejcs, majd Derkovics Gyula utca, reggel iszonyat.
  • "Mióta az Ady Endre út Shopmarktól kezdődő szakaszát értelmetlenül és teljesen feleslegesen egysávosították, azóta hétköznap délutánonként a Hunyadi utcai kereszteződésig többszáz méteres a torlódás a Határ út felöl. Cserébe lett összevissza cikázó bicikliút, amin alig látni kerékpárost." - írta olvasónk.
  • Zsuzsannát pont a Méta utcai dugók miatt kialakult egérút zavarja. Mint írta, a Méta utcai forgalmat a Csiki utca vezeti le reggel 7 és 8 között.
  • Ady Endre út reggelente befelé 2×1 sávos kivitelben.
  • A kerületben sok évtizeddel ezelőtt kialakított felszíni vasúti átjárók 2018-ban.
  • 42-es villamos meghosszabbításának hiánya.
  • Méta utca 2x1 sávos kivitele, 2x1 sávos híddal, valamint a kamionok beengedése a Métára.

XXIII. kerület

  • Grassalkovich úton, Soroksár központ felől az első lámpa, mindegy mennyien vannak az úton 3-4 lámpaváltás a minimum.
  • A Knorr-Bremsénél, a festékgyár előtti lámpa. "Gyanítom a cégek kérésére, több zöldet ad az átjárónál, mint a Helsinki útnak." - véli olvasónk.
  • "A Tárcsás utcai vasúti átjáróban naponta többször olyan sor képződik, hogy torlódást okoz egyik irányból a Templom utcában (igen, nem elírás, addig ér a sor vége, a másik irányból pedig a Könyves illetve a Zománc - Wekerle Sándor utcákban" - írta Katalin.
  • "Jó lenne, ha a Haraszti úton a Lidl lámpát kicsit újra gondolnák. Mikor iskolakezdés volt nem ment a lámpa pár napig, és láss csodát, nem állt a forgalom. Ugyanez a helyzet a Szent László utcai lámpánál, meg lehetne csinálni, hogy a reggeli és esti csúcsban több ideig engedje a forgalmat. Aki tovább megy és nem kanyarodik ki a Tájkép utcánál a Haraszti út felé, úgy gondolván a Lidlnél majd kimegy, erősen megszívja, mert a Lidl lámpa van, amikor 2 HÉV miatt piros, akár 10 percig is." - jelezte Dávid.
  • Volt ígéret a Méta utca felől balra, az Auchan felé kanyarodó sáv leválasztásáról, illetve az Auchantól balra kanyarodó sávot a Méta utca felé is ígérték, ez sokat javíthatnak a soroksári bevásárlóközpont környéki közlekedésen.
  • A Lőrinci útról a sorompó felé, illetve arról lekanyarodni jobbra lehetetlen. Meg kell várni, míg felnyitják a sorompót és megindul a sor. Nagyon bosszantó, hogy nem férnek el az autók - írja olvasónk.

Észak-Buda (III., II. kerületek)

Mondhatnánk, hogy szerencsére, a főváros e szegletében nagyobb közlekedési beruházások nem folynak. Csak a szokásos torlódás minden nap, plusz az agglomerációból ingázók. 

  • A Hűvösvölgyi és Budakeszi út torkolatában a nap minden szakában képes föltorlódni a forgalom. 
  • A Budakeszi út egész nap zsúfolt, ezzel lelassítva az ott közlekedő buszokat is, szinte sosem sikerül tartaniuk a tervezett menetidőt.
  • Ugyanez igaz a Hűvösvölgyi útra, teljes hosszában, már Nagykovácsitól. 
  • Az Istenhegyi út is zsúfolt, ráadásul most nem lehet a Fogaskerekűvel utazni autózás-buszozás helyett.
  • A Városmajor utca is egész nap lassan járható csak.
  • Raktár utca, Szentendrei út kereszteződésében: "Nagyon hosszú ideig nem vált a lámpa zöldre, így nagyon sokat kell várakozni, hogy ki tudjunk kanyarodni a főútra. Az utcában reggel este az iskolák, óvodák miatt rengeteg autó várakozik a rossz lámpabeállítás miatt. Mozdulni sem lehet semerre. Ha sűrűbben váltana a lámpa, sokkal kevesebb autó ragadna be az utcákba" - írta olvasónk.
  • Békásmegyer hegy felőli oldal HÉV-átjáró: Békásmegyerről Csillaghegyre átjutni is rettenet olvasónk szerint.
  • Mostanában a Mátyás király út is halott Csillaghegy HÉV és a 11-es út között, írták meg többen is.
  • "Csillaghegyen a lámpától egészen Óbuda temetőig áll a sor. Szintúgy szerintem a rossz lámpa beállítások miatt araszol reggelente a 160-os busz. Rengeteg az autó ráadásul" - írta olvasónk. 
  • Rozália utca, Zsófia utca: A parkoló autók miatt élhetetlen a környék és az átjáró is használhatatlan. Reggel 20 perc alatt lehet át jutni a Szentendreire. Rendszeresen jobbra mennek a balra kanyarodó sávból: "A Rozália utcából a Zsófia utcán át ki/és bekanyarodni a Szentendrei útra a HÉV áthelyzesés óta csúcsidőszakban katasztrófa. Felváltva jönnek a kocsik a HÉV lámpa már akkor lezár, amikor a szerelvény a Rómaira csak beáll! Kb. 4-5 perc. A kikanyarodókat aztán a zebrán elsőbséget élvező gyalogosok libasorban blokkolják. Délután dettó" - írta olvasónk.
  • "Negyed 8 után indulva el Békásról fél óra alatt érek be a Kiskorona utcába. Dupla annyi idő minimum. HÉV-átjáró Csillaghegy felé, és mostanában Római és Aquincum között is állunk"
  • Bécsi út: az út szintén nehezen járható szinte egész nap.
  • Pusztakúti út, Ürömi út, Mátyás király út: zsúfolt a környék egész nap olvasóink szerint, új lakópark is épül, az utcák nem bírnak el ennyi autót.
  • Valéria utca: Itt vágja le az utat mindenki az Ürömi úti lámpát kikerülve, de a behajtani tiloson is rendszeresen bemennek (a dupla záróvonalon keresztül), Ürömi út járhatatlan reggel, délután és este, ahogy a Mátyás király út is a Szentendrei útig - olvashatjuk olvasónktól.
  • "Amióta a Bécsi útról nem lehet felkanyarodni a Szépvölgyi útra, katasztrofális lett a Lajos utca forgalma, ha a város felé hajt az ember. A felkanyarodó forgalom miatt egy sávra szűkült a város felé igyekvő forgalom, ez nagyon kevés".
  • "A hegy felőli oldalon rendbe tették a Táncsics-Ezüsthegy-Hollós Korvin-t, de a téglalap negyedik oldalát, a régi Szentendreit azt nem, az egész egy rakat kátyú, pedig alap lenne a busz közlekedés miatt is. A csillaghegyi strandig szintén rossz az út".

(Olvasónk súgta: sokat segítene mondjuk a Hűvösvölgyi és a többi hegyvidékről érkező út forgalmának legalább időbeni megosztásán, ha iskolabuszokat indítana a kerület, legalább nem nyolc előtt igyekezne mindenki (egy autó, egy sofőr, egy-két gyerek) befelé. Ez a parkoláson is javítana: az iskolák környékén sosincs hely se menni, se megállni rendesen.)

(fotó: ittlakunk.hu)

Dél-Buda (XXII., XI., XII.)

  • Bocskai út - Nagyszöllős egészen a Petőfi hídig (mindig dugó van).
  • Az állandóan változó sávlezárások a Kopaszi építkezés magasságában a Budafokin.
  • A Rákóczi híd budai felhajtója, ahol a Budafoki út felől fel lehet hajtani. Mivel a hídnál a Szerémi felőli két sávnak van elsőbbsége, a Budafoki út, illetve az alsó rakpart felől érkező autók torlódnak csúcsidőben, eléggé jelentősen.
  • Andor utca - Albert utca kereszteződésnél az Egér út felől érkező járművek ha piros lámpát kapnak elzárják az Albert utcai átjutás lehetőségét. Nincs nekik felfestés ahol meg kellene állni piros lámpánál, és így behajtanak a kereszteződésbe.
  • Etele út, Fehérvári út - nem is kell részleteznünk.
  • Etele -Tétényi kereszteződés, ahol jelenleg a gyalogosok keresztbe-kasul, a közlekedő autók között, sokszor átlósan mennek át a túloldalra.
  • A tömegközelekedés sem egyszerű, itt van például a 153-as busz, ami  délután egy katasztrófa, a Magyar Tudósok Körútjától a rakparton kezdi az elakadást. Reggel a 154B a Budaörsi, Ajnácskő, Hollókő szakaszon, szerintem a menetrend legalább 10 de inkább 15 perccel nő (mindamellett, hogy 25 percenként jár a busz).
  • Az M0 miatt mindenki a Rákóczi híd felé kerülne. A Fehérvári úti felújítas miatt mindenki a Tétényin vagy a Szerémin menne, de Bikás parknál sávlezárás van, a Szerémin rosszul van beállítva a lámpa az Andornál es az Etelénél, mert a balra kanyarodók után mehetnek az északi irányba haladók, és dugó esetén 2-4 autó jut át a zöldön. Így marad a Budafoki út, ami meg telített, és épitkezés miatt néha lezárnak egy sávot. A Hauszmann u.-ban építkezés van, a Hamzsabégin szintén. Mindenki Prielle Kornėlián próbál átjutni a Szerėmire - foglalja össze egy szuszra olvasónk.
  • Jó hír: a forgalmirend-változások az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása miatt elméletben december 31-ig tartanak.
  • A Béla Kiraly útról Istenhegyire átjutni majdnem lehetetlen, az előbbi állapotáról nem is beszélve. Felháborító, nem is egy olvasónk szerint.
  • Amióta a Kiss János altábornagyon nem lehet lemenni az önkormányzatig, az Apor Vilmos alatti lámpánál reggel lefelé, este felfelé áll be - nem is beszélve a mostani Csörsz lezárásról. A napszakhoz jobban alkalmazkodó lámpával jobb lehetne a helyzet (reggel persze a BAH-nál is beáll, ott kevésbé segítene, de az esti feljutásnál lenne hova "tágulnia" a nagyobb áteresztésnek).
  • Az a baj, hogy sokan a Budaörsi út helyett a hegyet használják menekülőútként aztán szépen lejönnek valahol amivel terhelik az utakat.
  • Budafok-Tétényből konkrétan már csak a Kolozsvári utca vasúti átjárót említettétek, minden más állandóan változik, és persze torlódik. 

Hírek:

  • A Növény utcai aluljáró, amit sokan hiányolnak, 2019. március végéig lesz zárva.
  • Az Angeli utcai vasúti átjáró félpályás lezárása december hetedikén véget ér.

 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?