BKK jegyautomaták: tavaly körülbelül 450 esetben nem adta ki az automata a megvásárolt bérletet, jegyet

Desktop

Bár régóta közismert, hogy a bűnözők a jegyautomaták nyílásának eltömítésével károsítják meg az utasokat, látszólag mégsem történt semmi az ügyben.

Az egyik legutóbbi ilyen eset a Jászai Mari téri villamosmegállóban történt: egy utas vásárolt bérletet, de az automata nem adta ki a bérletszelvényt. Az utas azonnal felhívta az automatán olvasható BKK-s számot. A diszpécser nő egyből tudta, mi lehet a gond, mert pontos utasításokat adott arra nézve, hogy hol lehet elakadva a szelvény és hogyan lehet kipiszkálni.

Hosszas küzdelem és némi segítség után sikerült letépni a ragasztócsíkot, amire rá volt ragadva a bérlet - írja a 444.hu.

Bár minden jegy- és bérletkiadó automata beépített kamerával rendelkezik, amelyek felvételeket készítenek, de nem nézik folyamatosan a felvételeket, csak akkor, ha egy esetből rendőrségi ügy lesz. Az összes tranzakció 0,027 százalékában jelentenek be hibát az utasok, a bejelentések körülbelül 10 százaléka vonatkozik olyan esetre, amikor az ügyfél nem kapta meg a megvásárolt terméket az automatából, azaz jó eséllyel eltömítették az adott készülék kiadónyílását.

Ez évente 4536 bejelentést jelent, ebből úgy 453 esetben azért, mert valaki eltömítette a nyílást.

A BKK annyit tud tenni, hogy "folyamatosan vizsgálja a lehetséges műszaki fejlesztési lehetőségeket", valamint együttműködik a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósággal (FÖRI), így a visszaélésekben leginkább érintett helyszíneket rendszeresen ellenőrzik a FÖRI munkatársai, továbbá azokon a helyszíneken, ahol a közterületi térfigyelő kamerák lehetővé teszik az automaták távoli megfigyelését, ott a FÖRI 0-24 órában ellenőrzi az automaták környezetét és szükség esetén helyszíni intézkedést kezdeményez - írja a 444.hu.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?